14 Haziran 2016 Salı

Musa'nın Bozkurtu: Albert Aqarunov

                               

           Başlık ilginç geldi biliyorum. Albert'i başka türlü tasvir edemezdim. Albert Aqarunov; Yahudi kökenli bir ailenin çocuğu olarak 25 Nisan 1969 tarihinde Bakü'nün Emircan kasabasında dünyaya gelmiş. Surahanı kasabasında 154 Numaralı Ortaokulu bitirdikten sonra Sanat Okulu'nun otomotiv bölümünü okumuş ve daha sonra konservatuarda müzik eğitimi almış. Ayrıca çok iyi trompet çalarmış. 1987'de Sovyet Gürcistanı'nda askerlik yapmış, 1989'da terhis olmuş ve 1991'de Karabağ Savaşı patlak verdiğinde, Albert bir vatandaş olarak cepheye koşmuş. Azerbaycan ordusuna gönüllü olarak başvurup, Karabağ'da savaşmak istediğini bildirmesinden sonra, derhal Şuşa'da Türk komutan Elçin Memmedov'un önderlik ettiği 777. Alay'da vatani görevine başlamış.

                    Albert'in bu kahramanca tutumu, bir Yahudi olarak Azerbaycan için canını ortaya koyarak savaşmak istemesi, mayasında var olan vefa duygusundan ve vatan sevgisinden kaynaklanmıştır. Azerbaycan, Gökoğuz ve Kazak Türkü askerler ile Türkiye'den gelen Rüzgar Birliği'ndeki Türk askerleri kadar cesurca savaşması nedeniyle Türk silah arkadaşlarının sevgisini kazanmıştır. Şuşa'ya ilk giren ermeni tankını, Gagik Avşaryan yönetirken, Albert Aqarunov'un 533 numaralı tankıyla vurulur ve Şuşa'ya Ermeni bayrağı asmak üzere girmeye çalışan Gagik ile, silah arkadaşları Aşot Avanesyan ve Şahen Sarkisyan, Albert Aqarunov tarafından kızıl tamuya gönderilmişlerdir. Ermenilerin üç önemli subayının ölmesi, Ermeniler ve Ruslar üzerinde soğuk duş etkisi yaratmıştır. Tam sözde bayraklarını asacakken Albert'in hamlesiyle emellerine ulaşamadıkları için ve Albert'in birbirine yakın iki tankı tek atışta vurabilmesi nedeniyle ermenilerin korkudan titremelerine neden olmuş ve Albert'in başına 5 milyon ruble para ödülü koymuşlardır.

Albert Aqarunov, adını taşıyan ALBERT tankının önünde poz verirken. 1992

                      Türkler kadar kahramanca, düşmana zerre kadar acımadan ve Türk silah arkadaşlarına ve komutanlarına bağlılıkla savaşması, O'nun güzel bir istisna olmasını sağlamıştır. O bizdir, bizden biridir. Albert Aqarunov.'un, cephede Türk komutanlarının emirlerini harfiyen uygulaması nedeniyle rütbesinin yükseltilmesi kararı alınmış ve birkaç tankın idaresi ona verilmiştir. Bizdeki şekliyle yüzbaşı olmuştur. Şuşa'da Ermenilerin 9 tane ağır zırhlı tankını imha etmiş ve çok sayıda Ermeni'yi öldürmüştür. Hankendi ve Cemilli'ye de gitmiş, orada da emrindeki Türk askerleriyle birlikte Ruslar ve Ermenilere ağır darbe vurmuştur.

                     Azerbaycan Türkü gazeteci Mirşahin'e verdiği röportajda "Mən bu torpaqda yaşayıram. Müharibənin axırına kimi burdayam!" demiş ve savaşın sonuna kadar cepheden ayrılmayacağını, kendisiyle röportaj yapan Fransız gazetecinin "Sen Yahudisin, Türklerin savaşıyla ne ilgin var?" demesi üzerine "Yəhudi olmaq Azərbaycanlı olmağa əngəl deyil. Mən Azərbaycan oğluyam. Burda vətəndaş kimi savaşıram." demiştir.

                   
Albert Aqarunov, Azerbaycanlı gazeteciye röportaj verirken.

                      Aylarca süren savaşta, Albert'i şehit edip başını kesmek için fırsat kollayan düşmanlar, tankın içinden çıktığı her anda onu takip etmiş fakat bir türlü istedikleri olmamıştır. 8 Mayıs 1992 tarihinde Azerbaycanlı Türk komutan Hacı Azimov, Albert'in nihayet şehit olan Türk askerlerinin naaşlarını almak için tanktan çıktığı bir esnada Ermeniler tarafından boğazından snayper ile vurulduğuna şahit olmuştur. Derhal bedeni Türk silah arkadaşları tarafından cephe gerisine taşınmış, böylelikle başının kesilmesine izin vermemişlerdir.

                     Naaşı Bakü'ye götürüldüğünde, cenaze töreninde Yahudi inancına göre hem haham dua ettirmiş, hem de Müslüman Türkler imam getirerek Kuran okutmuşlardır. Haham ve imamın şehidimiz için gözyaşlarıyla dua etmesi, halkı duygulandırmış ve birlik beraberlik inancını yükseltmiştir. Albert Aqarunov'a 7 Haziran 1992'de "AZERBAYCAN MİLLİ KAHRAMANI" ünvanı verilmiş ve adı Bakü'deki bir liseye verilmiştir. Azerbaycan Dağ Yahudileri İcması Başkanı Milix Yevdayev; "Albert her zaman Azerbaycan'ın tam bağımsız ve güçlü bir devlet olmasını, topraklarımızın Ermeni ve Rus işgalinden kurtarılmasını düşlemiş bir insandır. Albert Azerbaycanlıdır, Kendini bütün benliğiyle Azerbaycan'a adamıştır." şeklinde açıklama yapmış ve Dede Korkut Fonu tarafından, Albert Aqarunov'un kardeşi Ratik Aqarunov'a ödül verilmiştir.

                     Milli kahramanımız Albert Aqarunov'a en içten dualarımı gönderiyor,  Tanrı Dağı'na yükselen aziz ruhu önünde minnetle ve şükranla eğiliyorum.

Albert Aqarunov'un memleketi Bakü'de bulunan Şehitlikteki mezarı

33 yorum:

  1. Çok faydalı bir yazıyla daha karşı karşıyayız. Dilara'nın yaptığı ve söylediği her şey bir amaca hizmet eder zaten. Başka kızların bloglarına bakıyorum "Erkekleri anlamanın 10 yolu", "Sevgilim beni terketti ne yapmalıyım?", "Kızlaaaar yeni bir yemek tarifi buldum süper", "Oje sürmenin püf noktaları" hede hödö. Vizyonsuz ve çapsız insanlardan bıkmıştık. İlaç gibi geliyorsun vallahi.

    Türk olup da askerlik yapmak istemeyen, vicdani ret diye anıran zavallılar okusun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Aynı şeyi ben de düşündüm bu satırları yazarken. Soyca Türk olmak Türklüğün ilk şartıdır. Ama şuur eksik olunca yarım kalıyor.

      Sil
  2. Türk değil ama yani. Bi yahudinin samimiyetine nasıl inanalım? Ben bir Türkçü olarak bu adama olumlu bakmıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alın şu ergen Atsızcı liseliyi şurdan! Sadece kendini Türkçü zannediyor belli ki. Bu adamın Yahudi olması vatanı için şehit olduğu ve yüzlerce Ermeni ve Rus'u geberttiği gerçeğini değiştirmez. Ben de Türkçüyüm ama benim milletim için can vermiş bir adama sırf Yahudi diye hakaret edemem. Ar ederim bundan! Türkler vefasız ve kıymet bilmez değildir.

      Sil
    2. Bıktım lan sizden. Ömrümü yediniz. Atsız yaşasaydı suratınıza bile tükürmeye değer görmezdi sizi. Adam Yahudi evet. Bakülü. Azerbaycan'da doğup büyümüş. Sokaklarında koşup oynadığı vatanı işgal edilmiş. Halkına kan kusturulmuş. O samimiyetine inanmadığın Yahudi, Şuşa'ya Ermeni paçavrasını astırmadı ama! Bugün Şuşa hala işgalde ama bir Albert onların yüreğine korku saldı. Göt korkusundan Şuşa Kalesi'ne paçavralarını asamıyorlar! Amk gerizekalısı seni! Sen kimsin ki vatan için can vermiş bir adama olumlu bakmıyorsun?

      Sil
    3. Ben sadece Türk olmayanı sevmeyelim ve onlara güvenmeyelim diyorum.

      Sil
    4. Evet arkadaşlar nasıl vefasız bir böcek olursunuz sorusunun cevabını görüyoruz. Bak koçum, kaç yaşındasın bilmiyorum da, ben 38 yaşındayım. Türkçüyüm. Türk ırkçısıyım. Bu adamı Türk silah arkadaşları bağrına basmış, kaç tane Ermeni tankını paramparça etmiş, Rusları ve Ermenileri gebertmiş. Bu adam o cephede "Yahudi" sıfatıyla değil, "Azerbaycan evladı" sıfatıyla savaşmış. Azıcık utanın be! O "Ben Yahudiyim bana ne" dememiş ki senin gibi hayırsızlar "O Yahudi bize ne" diyebilsin!

      Sil
    5. Samimiyetine inanman için daha ne olması gerek? Canı pahasına Karabağ'ı savunmuş bir komutandır Albert Aqarunov. Hayran olduğum bir insan. Bir Türkçü milletinin üstün hasletlerini taşır. Vefa duygusu bir Türk için çok önemli bir duygudur. Albert Aqarunov Türk olmadığı için samimiyetine inanmayanlara söylemek istediğim bir şey var:

      Karabağ Savaşı'nda cepheye gitmekten kaçınanların ve Rus hayranlarının çoğu Türk idi. Bugün Bakü'nün göbeğinde Rusça konuşup, Sovyet rejimine methiyeler dizen komünist Türkler ve Ermenileri bağrına basan Türklerin sayısı hiç de az değil. Albert Aqarunov ise; bağımsız bir Azerbaycan istiyordu ve Türkçe konuşuyordu. Türk silah arkadaşlarını defalarca kurtardı. Emrindeki Türk askerlerini öz kardeşlerinden ayırmadı.

      Vefalı olun. Sadece vefalı olun. Dünyada en kutsal duygulardan biri vefadır. Albert Aqarunov benim için bir Türk askeri kadar kutsaldır.

      Sil
    6. TÜRK TÖRESİNI BENIMSEMIS KACMAMIS EKMEGINI YEDIGI SUYUNU ICTIGI DOGUP BUYUDUĞU VATANI TERKETMEMIS...
      TÖRELİ BİR YABANCI TÖRESİZ TÜRK'TEN ÂLÂDIR...

      Sil
  3. Tekin Günışır14 Haziran 2016 22:22

    Musa'nın bozkurtu. Ne güzel bir tanımlama. Albert hepimize cesaret ve vatanseverlik dersi vermiş. Ben vatanım için varım demiş ve gözünü kırpmadan cepheye gönüllü olarak gitmiş.

    25 Nisan doğumluymuş. Hımmm. Boğa burcu. Karakter sahibi olmasında şaşılacak bir şey yok. Baskın karakterli hem de. Burçlara safsata diyenlere gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abi hakikaten var öyle bir şey. En baskın ve sağlam karakterli burçlar: boğa, koç, aslan ve yay. En fesat ve ikiyüzlü olanlar: ikizler, akrep. En duygusal olanlar: balık, yengeç, terazi. Öyle öyle gidiyor yani. Albert Aqarunov'un doğum tarihini bilmesem de garanti boğa burcu derdim.

      Sil
    2. Burç dediniz ve şimdi Dilara gelecek. :))))) İhtisas alanı.

      Sil
    3. Evvvveeeettt!!! Bunu farketmenize sevindim. Albert'in boğa burcu olmasında gerçekten şaşılacak bir şey yok. Davranışları, yaşam tarzı, ilkeli olması, kutsal bir amaç için mücadele etmesi falan gösteriyor zaten.

      Sil
  4. Şehidimizin tini şad olsun. Önüne gelen Türkçüyüm diye gezerse, Albert Agarunov gibi bir kahramanın samimiyetini sorgulama cüretinde bulunan hadsiz insan müsveddeleri türer tabii. Türkçülük; Türk ırkına ve vatanına hizmet etmiş olan herkesi saygıyla anmak ve aziz hatıralarına hürmet etmekle ölçülür. Atsız yaşasaydı hakikaten böyle bir komutana hakaret eden salakların suratına tükürmeye tenezzül etmez, fakat bir makalesinde muhakkak hadlerini bildirirdi.

    Gelelim sayın Agarunov'a... Azerbaycan devletine sadece nüfus cüzdanıyla değil, gönlüyle ve şuuruyla da bağlı olan değerli bir komutanın hayatını okuduk. Albert gerçekçi adammış. Hiç öyle "Kendimi Türk hissediyorum ehe öhö" diyerek şirinlik tatavası yapmamış. Aslanlar gibi cepheye gidip "Evet ben Yahudiyim ama Azerbaycan benim vatanım ve Türklerle omuz omuza savaşacağım" demiş ve savaşmış. Samimiyet böyle olur.

    Bu salakların İslamcı türevleri de garanti "Adam Yahudi, şehit sayılmaz" diye bik bik öterler. Dantelli çarşafı kefen diye giyen aptallardan söz ediyorum. Yahudi Albert'teki liyakatin zerresi Müslüman badem bıyıklılarda yok.

    Azerbaycan'a gittiğimde şehitlikte Musa'nın bozkurtunun huzuruna çıkıp bozkurt işaretiyle selamlayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğan yine çok doğru noktalara parmak bastın. Azerbaycan'da da var böyle haddini bilmezler. Albert Aqarunov'a bazı sitelerde Yahudi olduğu için küfür edildiği oluyor. Kardeşi Ratik Bey de çok üzülüyor bu duruma. "Benim kardeşim o küfredenlerin de namusunu ve şerefini korudu, canını verdi." diyor. Ratik Bey şu an İsrail'de yaşıyor ama Azerbaycan kültür evlerinin açılmasına ön ayak oldu. Albert Aqarunov için Azerbaycan Milli Kahraman anıtı diktirdi İsrail'de. Albert Aqarunov'un tırnağı bile olmayanların boş boş konuşmaları beni çıldırtıyor!

      Ben de bir gün Bakü'ye gittiğimde Albert Aqarunov'u ziyaret edip mezarına karanfil bırakıp mum yakacağım.

      Sil
    2. İyi hatırlattın aslında. Birkaç gün sonra gideceğim zaten. İlk işim bu olsun. Üzülme Dilaracığım, Albert her şartta bizim milli kahramanımız. İt ürür kervan yürür.

      Sil
  5. Lan nolur biriniz anlatın. Bizim millet bu Yahudilerden niye bu kadar nefret ediyor? İstatistiklere göre ermenileri bile sollamış Yahudi nefreti. Ben Türk katleden, Türk vatanını işgal eden, Türkleri asimile etmeye çalışan Yahudi görmedim hayatımda. Siz gördünüz mü? Kuran'da İsrailoğulları için iyi şeyler denmiyor ondan herhalde.

    Bu mallığa tahammül edemiyorum. Yahudilere ben de bayılmıyorum da, bu aşırı kin neden? Ananızı bacınızı mı dürttüler? Tövbe estağfurullah. Yahudileri sevdiğim yok da, düşman da değilim yani. Bi kere İsrail sözde ermeni soykırımını tanımazken Hocalı'yı tanıdı.

    Albert Aqarunov'un ruhu şad olsun. Türk milleti için can vermiş bir insan o.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filistin zevzekliği. Başka açıklaması yok. O k*rt özgürlük hareketini destekleyen filistin var ya, sözde soykırım anıtına da çelenk bıraktılar. Hocalı'da katledilen Türkler için "hakettiler" diyen aşağılık Filistinliler için.

      Sil
    2. Peki Almanlar ne bok yemeye soykırımı desteklediler? Yahudiler bizim tarafımızda olduğu için mi? Dost düşman birbirine karıştı. Bunca yıl Almanları övüp Yahudilere salladık. Sonuç ortada. Netanyahu çıktı dedi ki Hocalı için: "Biz soykırıma uğramış bir millet olarak Türklerin acılarını anlıyoruz. Hocalı'da Türklere çok korkunç ve insanlık dışı işkenceler yapıldı."

      İslamcı varsa eğer gelsin de açıklasın bunu.

      Sil
    3. At izi it izine karıştı dedikleri budur. Almanlara diyecek söz bulamıyorum. Yazık gerçekten. Ne Türk nefretiymiş arkadaş!

      Neyse ya, konumuz Albert Agarunov. Dilara, ellerine sağlık. Çok güzel ve akıcı yazmışsın yine her zamanki gibi. Böyle bir kahramandan haberdar oldu herkes sayende. Unutmayalım ve anlatmaya devam edelim.

      Sil
    4. Gökhan, ben de bundan muzdaribim. Her taşın altında İsrail ve Yahudi arayan paranoyak bir toplumun içinde yaşıyoruz. Çinlilere, Ruslara, Ermenilere, Araplara, Farslara, Yunanlara bu kadar hakaret edilmiyor. Üçgen peynir görse illuminati diyen, damalı desen görse mason diyen muhafazakar aile çocuklarından gına geldi.

      Milletimiz kendisini mahveden, katleden, sürgün eden, topraklarını işgal eden canilerle uğraşmıyor, yel değirmenleriyle savaşıyor. Yahudiler de sütten çıkmış ak kaşık değiller. Sevmiyorum onları da. Ama dediğin gibi bu kadar büyük bir kin ve nefret de duymuyorum.

      İsrail ve Azerbaycan ilişkileri çok çok iyi düzeyde. Azerbaycan'a ağır silahlar veriyorlar. Bakmayın bu dincilerin gazını aldıklarına, aslında bizim de İsrail ile ilişkilerimiz çok iyi. Öyle de olması gerek zaten. Diplomasi bunu gerektirir. Milli menfaatlerimiz doğrultusunda İsrail ile iyi ilişkiler içinde olmalıyız.

      Sil
    5. Sizin həqiqətən İsrail düşmanlığınızı anlamıram. İsrail Türkiyəyə ziyan vurmaq isdədiyi barədə də heç nə bilmirəm. Filistinə görə Türk əsgərləri getdi şəhid oldu bunu bilirəm.

      Sil
  6. Okurken tüylerim diken diken oldu. Milli kahramanlarımızın hepsinin adlarını bilmemiz gerek aslında. Maalesef Dilara kadar hevesli değiliz çoğumuz.

    Vefadan bahsetmişsiniz. Dilara benim gözümde vefa, sadakat ve fedakarlık timsali zaten. Haliyle kendisi gbi olan insanları seviyor. Albert Aqarunov da vatanına karşı vefalı bir adam. Yüzlerce düşman askerini öldürerek Türk tarihine adını altın harflerle yazdırmış. Onu biraz daha ilginç kılan Yahudi olması ama bizden bir farkı yok aslında.Bizim kadar vatandaş, bizim kadar vatansever, bizim kadar asker.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Anlaşıldığımı görmek beni çok mutlu ediyor.

      Sil
  7. içim ürperdi okurken. bu adamı gönüllü olarak cepheye gitmeye teşvik eden şey vatan aşkından başka bir şey olamaz. çanakkale savaşında şehit olan başka yahudi askerlerde olmuştu. aslında şaşılacak bir durum yok. asıl şaşılması gereken, ermeni gibi hain bir millete yüzyıllarca nasıl millet-i sadıka diyebildiğimizdir. gerçekten inanılır gibi değil. az önce lipton ice tea reklamında ismi lazım değil ermeni bir rockçı müsvettesini gördüm. ramazan temalı bir reklamda "ben sizdenim" dercesine boy gösteriyordu. albert komutan yaşasaydı bize "yazıklar olsun ben bunun için mi şehit oldum" derdi.

    o güzel insanın, albert komutanımızın aziz hatırası için anıt dıksek, büst koysak azdır. gerçekten çok etkilendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O dediğiniz reklamı ben de gördüm. Kendini sevimli zannediyor olmalı. Şu vaziyetten zerre kadar rahatsızlık duymayan bir toplumda yaşıyoruz. Albert Aqarunov'u anlatsan "O yahudi bıdı bıdı" diye höykürürler ama. İkiyüzlü bu halk. Başka bir şey değil.

      Sil
    2. Çok güzel iki isim arka arkaya geldi. Bu kadar olur. :)) Arkadaşlar Aytekin o Aytekin değil. Yine söyleyelim.

      Bu arada bahsettiğiniz reklamda yaşlı bir kadın "Senin adın ne evladım?" diyor o malum rockçı da "Ramazan anacığım" diyor, o mu? Evet o herif kendini Türk milletine şirin göstermek için yırtınıyor zaten. Bizimkiler de bu zokayı yutuyor maalesef.

      Albert Aqarunov için park, bulvar, cadde falan olsa iyi olur aslında. Heykeli de olmalı tabii. Bakü'de bir okula adı verilmiş. Çok şey yapılabilir de önce bir yerlere gelmemiz lazım.

      Sil
    3. Gültekin. Çanakkale savaşındaki yahudilerin isimlerini bekliyorum. Buyur bakalım.

      Sil
  8. Bize, Türkiye halkına da bir dönme(?) yahudiyi de Türk; hatta atatürk diye kakaladı bu troller.
    Çok önceleri de yazdım ama yayınlamadılar bir çok yorumlarımı.
    Bakalım bu girecek mi kayıtlara?

    YanıtlaSil
  9. Kontrol edeceğim tekrar. İnşallah pembe olarak kalmaz ve beyaza döner. Göreceğiz

    YanıtlaSil
  10. Dilara rumuzlu arkadaş eğer gerçekten varsan ve samimiysen söylediklerinde telefonunu yaz. Hadi bakalım.

    YanıtlaSil
  11. Gültekin Çanakkale savaşında savaşan bir yahudi ismi ver de bilelim. Ben Çanakkale'liyim
    Buyur. Peki sen kimsin ve nerelisin?
    Gerçekten var mısın?
    Pek mahirsiniz lanetlileri kahraman yapmakta.

    YanıtlaSil
  12. Dilara rumuzlu kişinin Allah'ın lanetlediğini, insanların da nefretini kazanan işgalci siyonist çetelerin sevilmemesini anlamak istememesini çok iyi anlıyorum.
    Senin muzdarip olman gereken çok şey var ama derdin dünyanın başına bela olan lanetlilerin sevilmemesi.
    Biz her taşın altında bir yahudi var demiyoruz.
    Ama yahudi hiçbir taşın arkasını boş bırakmaz ve dilara gibilerle doldurur.

    YanıtlaSil